Skip to main content

Hawajska restauracja fusion Roy’a jest ukryta w eleganckim centrum handlowym Promenade w Bonita Springs. Restauracja Roys od ponad ośmiu lat jest jednym z najważniejszych miejsc wydarzeń specjalnych w południowo-zachodniej Florydzie. Urodziny Zaręczyny. Rocznice Doktoranci Promocje. Niezależnie od tego, czy witasz kogoś w domu, wysyłasz kogoś, świętujesz swój ostatni dzień na Florydzie, czy po prostu chcesz wszechstronnego niezwykłego posiłku … Roy’s w Bonita Springs ma trwałe dziedzictwo jako najlepsze miejsce do ożywionej restauracji i świętowania wyjątkowych chwil.

Postanowiłem złożyć wizytę, aby przekonać się, czy słusznie docenili swoją wieloletnią tradycję starannie utrzymanej gościnności i nowoczesnej kuchni.

W 1988 r. Roy’s został po raz pierwszy wprowadzony w Honolulu przez szefa kuchni Roy Yamaguchi, który ma szczególny zaszczyt być pierwszym na Hawajach laureatem prestiżowej nagrody Jamesa Bearda. Dla tych, którzy nie wiedzą, nagrody Jamesa Bearda są często nazywane „Oskarami Żywności”. Roy oparł hawajską kuchnię fusion dla swojej restauracji na wspomnieniach z dzieciństwa o uczuciach i smakach Hawajów. Jego menu łączy najświeższe lokalne składniki z europejskimi sosami i mocnymi azjatyckimi przyprawami, zawsze koncentrując się na owocach morza. Krótko po tym, jak oryginalny Roy otworzył w Honolulu, został nazwany przez Conde Nast Traveler jedną z „50 najlepszych restauracji w Stanach Zjednoczonych”. New York Times nazwał Roy Yamaguchi „Wolfgang Puck of the Pacific”. Po otwarciu kilku innych lokalizacji na Hawajach Roy otworzył oddział na kontynentalne Stany Zjednoczone i ostatecznie nawiązał współpracę z Outback Steakhouse, aby znacznie rozwinąć koncepcję restauracji. Yamaguchi jest obecnie uważany za pioniera, który opanował charakterystyczny styl, dzięki któremu jego kuchnia znalazła się na czele współczesnej gastronomii. Na dowód jego sukcesu jest teraz 37 Royów, w tym 28 w kontynentalnych Stanach Zjednoczonych, 7 na Hawajach, 1 w Japonii i 1 w Guam.

Roy’s, które odwiedziłem, znajduje się tuż przed Bonita Bay w Stanach Zjednoczonych 41 w Bonita Springs. Kilka rad: wejście do Roya jest chwilą i tęsknisz. Jest mały znak Roy, ale US-41 jest aktywną drogą i znak jest trudny do zauważenia. Aby ci to ułatwić, po prostu poszukaj znaku promenady.

Parking w pobliżu Roy’s był pełny, co zawsze było dobrym znakiem w wolnym sezonie w południowo-zachodniej Florydzie. Mój gość i ja byliśmy wcześnie na naszą rezerwację, więc wybraliśmy się na krótki spacer po centrum handlowym Promenade. Architektura w stylu śródziemnomorskim, rozległy tropikalny krajobraz i niezwykłe cechy wodne wprawiają nas w nastrój na Południowej Florydzie. Dźwięk wody uspokoił nas, gdy wyemigrowaliśmy do butików i galerii sztuki.

Kiedy nadszedł czas na naszą rezerwację, wróciliśmy do restauracji. Nazwy dużych miast z restauracjami Roya znajdują się na dwóch wysokich szklanych drzwiach. Uśmiechnięty pracownik gospodarza otworzył nam drzwi, gdy się zbliżyliśmy i entuzjastycznie powitał nas „Aloha”. Reszta personelu, za okazałą granitową platformą, uśmiechnęła się i powitała nas równie ciepło. Podaliśmy nasze imię i szybko zabrano nas do stołu. Stale witali nas kelnerzy i pracownicy kuchni aż do stołu.

Zgłoszone przez nas stoisko zostało wzięte pod uwagę.

Głównym partnerem Roy w Bonita Springs jest szef kuchni Wade Lowe. Jest natychmiast rozpoznawalny. W tej erze sieciowych restauracji, takich jak Top Chef i Hell’s Kitchen, sympatyczna i towarzyska osobowość szefa kuchni Lowe’a umieściła go jako podstawowy element lokalnych mediów. Inspirowany układ składników wywołuje entuzjazm i wpływa na menu innych lokalnych restauracji. Jest postacią poszukiwaną, a jego wywiady i pokazy kulinarne często pojawiają się w lokalnych czasopismach i programach telewizyjnych. Prowadzi również dobrze uczęszczane lekcje gotowania w Roy’s, gdzie regularnie uczy podstaw hawajskiej fuzji.

Otwarta i przestronna kuchnia dała nam wyjątkowy wgląd w pracę i sztukę doświadczonej ekipy kulinarnej, która przygotowuje nasze posiłki. Sushi było obowiązkowo przygotowane na jednej stacji, a na drugiej opiekano się grillami i piekarnikami. Z drugiej strony oddany cukiernik dopełnił świeżo przygotowane, atrakcyjne desery i odbył ożywioną rozmowę z gośćmi, którzy jedli w cukierni. Na środkowej pozycji był szef kuchni Wade Lowe, który zaaranżował całą akcję i zaokrąglił każdy talerz kolorowymi sosami, świeżymi mikro zieleniami i innymi egzotycznymi ozdobami.

W Roy nasza kulinarna podróż rozpoczęła się od niezwykłej niespodzianki. W chwili, gdy większość restauracji zwykle wita mnie kilkoma tępymi kawałkami chleba i masła w folii aluminiowej, Roy zdmuchnął z wody wszystkie zwykłe oczekiwania dotyczące jedzenia, prezentując naszemu stołowi kolorową miskę świeżo gotowanego na parze Edamame. Edamame, znana również jako japońska soja, to zdrowa i smaczna alternatywa dla niebieskiego chleba serwowanego przez każdą inną restaurację na świecie. Przyprawy Roya sojowe z uzależniającą i lekko pikantną mieszanką soli morskiej, Shichimi Togarashi i cukru. Edamame było mile widzianym odejściem od wszystkiego, czego oczekiwałem po lokalnych restauracjach. Był to wyjątkowy i egzotyczny sposób na rozpoczęcie posiłku oraz znak, że naprawdę byliśmy na mniej ruchliwej ulicy gastronomicznej.

Kilka sekund po przyjeździe naszej Edamame nasz serwer powitał nas kolejnym „Aloha” i zapytaliśmy, czy chcemy czegoś z baru.

Oboje zamówiliśmy szklankę Chardonnay marki Au Bon Climat Roys.

W ciągu kilku minut przed nami stały kieliszki wina.

Po rozsądnym czasie nasz serwer powrócił i dał nam pełne wyjaśnienie menu. Poprowadziła nas przez wiele różnych rodzajów ryb, które zaoferowali tego wieczoru i upewniła się, że rozumiemy profile smaku i tekstury każdej ryby oraz sposób ich przygotowania. Niektóre były egzotycznymi gatunkami hawajskimi, takimi jak Opakapaka i Lehi. Inne były lokalnej odmiany, takie jak Corvina, Pompano i Cobia. Oprócz owoców morza było kilka kuszących potraw mięsnych. Znakomita oferta obejmowała duszone krótkie żeberka Hawaii Kai i 8-uncyjny filet mignon z grillem ogniowym i pieczoną redukcją szalotki czosnkowej.

Poprosiliśmy o kilka minut, aby kontynuować czytanie menu. Nasz serwer okazał się przyjemny.

Wnętrze restauracji Roys w Bonita Springs jest gustownie urządzone i tak innowacyjne jak jedzenie. Wysokie fioletowe ściany spotykają żółty sufit. Część sufitu tworzy jeszcze wyższą kopułę, wyłożoną jasną ceramiką, która jest niepewnie wyważona. Atrakcyjny salon i bar znajdują się w pobliżu drzwi wejściowych. Światło jest słabe, ale wystarczająco jasne, aby odczytać menu. Delikatna muzyka hawajska konkuruje z energicznymi dźwiękami funkcjonującej kuchni. Wszystkie stoły wokół nas były pełne, ale restauracja nie była zatłoczona. Zaskoczyły nas różne grupy wiekowe klientów. Byliśmy w otoczeniu starszych nastolatków na randkach, modnych 20-latków, którzy lubią najnowocześniejszą kuchnię, rodziców z dobrze wychowanymi dziećmi, seniorów, ludzi biznesu i rodzin, które świętują specjalne okazje. Myślę, że miłość do dobrego jedzenia nie zna wieku.

Kiedy nasze menu zostały zamknięte przed nami, nasz serwer wrócił, aby przyjąć nasze zamówienie. Zaczęliśmy od dwóch przystawek. Pierwszym był tuńczyk Ahi Nori Seared z winegretem orzechowo-imbirowo-sojowym. Drugi to chrupiące sajgonki z kurczaka Char Sui z sosem ananasowo-fasolowym i czarną fasolą. Zamówiliśmy wspólną sałatkę, sałatkę Mixed Field Greens House. Na początek mój gość wybrał Roy’s Classic Roasted Macadamia Nut Crusted Mahimahi. Wybrałem Teppanyaki Seared U-10 Przegrzebki i Butter Seared Tiger Shrimp, znane również jako Combo Shellfish.

Kilka minut później biegacz dostarczył nasze przystawki i poświęcił czas na wyjaśnienie pasujących sosów. Pałeczki były oferowane i zostaliśmy uprzejmie poproszeni o zadowolenie z naszej selekcji.

Tuńczyk Ahi Nori Seared podawano w płaskiej misce. Sam tuńczyk, który rzadko jest podawany jako standard, był pokryty furikake i sezamem. Został pocięty na kawałki wielkości kęsa. Tuńczyka podawano z pokrojonym imbirem, mieloną wiosenną cebulą i jaskrawoczerwoną tobiko (ikrą rybną) na niewielkim łożu z białego ryżu. Winegret z orzeszków ziemno-imbirowo-sojowych zawierał pikantny azjatycki poncz i stanowił solidną przeciwwagę dla łagodnego, delikatnego miąższu tuńczyka w jakości sashimi. Tobiko służyło jako funkcjonalne przystawka i dodało kolejną warstwę złożoności do przystawki, która miała dymny, słony smak i chrupiącą konsystencję.

Sajgonki z kurczaka Char Sui rozjaśniły blat dzięki kolorowi, pizzazzowi i pomysłowej prezentacji, z której jedzenie Roya jest znane. Idealnym przystawkiem do podziału były dwie sajgonki posiekane na pół, ułożone jak wieża pośrodku wirującego, neonowego morza sosu z fasoli ananasowej z czarną fasolą. Zewnętrzna część sajgonek była chrupiąca i wcale nie tłusta. Wnętrze składało się z pieczonego kurczaka, bok choy, kapusty napa i makaronu szklanego. Dominujący był słodki ananasowy składnik sosu. Jak sugeruje „smok” w nazwie, odczucie w ustach sosu ma przyjemny, rozgrzewający zamek błyskawiczny. W sumie niezaprzeczalny niezapomniany starter.

Nasza sałatka z zielonymi domami mieszanymi przybyła na dwa osobne talerze, zgodnie z naszym życzeniem. Unikalne połączenie warzyw polowych dla dzieci, kandyzowanych pekanów i suszonych wiśni z winegretem klonowo-malinowym robi wrażenie. W świecie, w którym wilgotna sałatka i zmęczone włoskie dressingi są najważniejsze, ta odważnie wykonana kreacja znacznie przekroczyła nasze oczekiwania. Smakuj eksplozje. Warstwy tekstury. Świeże składniki ogrodowe. Nienaganna.

Uważny kelner stale przepełniał nasz stół między kursami. Przed przyjazdem głównych dań kelner opisał kilka ciepłych deserów i powiedział, że musimy je zamówić z wyprzedzeniem, ponieważ gotowanie zajęło 20 minut. Nie mogliśmy wybrać jednego, więc zamówiliśmy Molten Souffle Roy’s Chocolate i Pineapple Upside Down Cake.

Kelner zapytał również, czy nie zjemy wina na kolację. Restauracja Roys w Bonita Springs oferuje bogatą kartę win z wieloma zaskakującymi wyborami. Mój gość zamówił w Sonoma wytwórnię Roy’s Laurel Glen Desolation Cabernet Sauvignon. Poszedłem z wyborem ali’i. Wybór win Ali’i lub hawajskiej rodziny królewskiej jest oznaczony małą koroną obok nazwy wina, która wskazuje wina o innym charakterze i smaku, które rzadko są dostępne w kieliszkach. Mój specjalny wybór to Caymus Belle Glos „Meiomi” Pinot Noir, również z wybrzeża Sonoma.

Czas był idealny. Wina przybyły w tym samym czasie, co nasze przekąski w dużych burgundowych kieliszkach. Wina zostały zidentyfikowane, kiedy zostały umieszczone przed nami. Również tutaj główne dania i sosy zostały nazwane i krótko opisane, kiedy zostały przedstawione.

Roys Original Macadamia Nut Crusted Mahimahi zadowolił mojego gościa. Znaczna ilość wszechstronnych mahimahi była dobra dla drobno zmielonych orzechów makadamia i okruchów panko. Podawane z pieczonymi ziemniakami i smażonymi szparagami, to danie jest otoczone typowym łykiem kremowego sosu homarskiego z koniakiem. Jest to doskonały przykład najlepszej hawajskiej kuchni fusion. Tropikalna ryba i orzechy, azjatycka bułka tarta i europejski sos łączą się w jednym talerzu z Royem Yamaguchi. Mięso Mahimahi było białe jak mleko. Sos z homara był bogaty i dekadencki na nierównym terenie chrupiącej skórki orzecha makadamia. Jedzenie Roya zawsze wygląda dobrze … i smakuje nawet lepiej niż się wydaje.

Moja kombinacja skorupiaków była idealna. Teppanyaki Zapiekane łódki morskie U-10 i krewetki tygrysie, prawie w stylu Napoleona, ułożone na łóżku z makaronem Pad Thai, groszkiem śnieżnym i azjatyckimi warzywami. Układ wyglądał na tak skomplikowany i dobry, że prawie żałowałem, że go rozebrałem i zjadłem. Masło limonkowe Kim Chee Yuzu było lekko pikantne i miało spokojny cytrusowy aromat. Przegrzebki były karmelizowane na górze, ale lekko podały widelec. Czuły Soczyste Duże krewetki były różowe i jędrne. Z każdym kęsem dostarczano doskonałe skorupiaki i złożone smaki.

Podczas kolacji widzieliśmy kilka osób świętujących specjalne okazje. Goście honorowi otrzymali taktownie desery ze świecami i spersonalizowane wiadomości w czekoladzie. Jako dodatkową usługę serwery Roys robią zdjęcia wszystkim swoim gościom, które przypominają wyjątkowe chwile, i zapewniają im bezpłatne i atrakcyjnie oprawione zdjęcie przed wyjściem z restauracji. Zapewniamy, że cenne daty i ważne momenty są zawsze starannie obsługiwane przez kompetentny personel Roya.

Deser był podwójną ucieczką.

Pineapple Upside Down Cake to coś w rodzaju śpiochu wśród stałych bywalców Roya. Legendarny suflet czekoladowy Roy’s Molten jest zwykle w centrum uwagi i staje się liderem dzięki wściekłym okrzykom obscenicznie uzależniających miłośników czekolady. Zjadacze ciasta z ananasem są bardziej skłonni do zamawiania i delektowania się deserem ze spokojną pewnością siebie. Ale dzisiaj dzielę się jej sekretem ze światem: ciasto ananasowe do góry nogami u Roy’a jest chyba jednym z najmniej wymienianych deserów wszechczasów.

Czekolada może być seksowna. Czekolada może przyciągać uwagę i sprzedawać czasopisma. A smak tego stopionego centrum czekolady w połączeniu z wolno topniejącymi lodami waniliowymi może zwiększyć poziom serotoniny w mózgu i działać jak afrodyzjak … ALE … z czysto wyśmienitego punktu widzenia nic nie łączy wszystkich luźnych końcówek prawdziwej hawajskiej kolacji fusion, takiej jak Roy’s Pineapple Upside Down Cake . Nazwij mnie purystą, ale to połączenie karmelizowanego cukru ananasowego i lodu kokosowego rezonuje gdzieś głęboko we mnie i zabiera mnie z wizjami tropikalnych, kołyszących się palm i szybujących, falujących wodospadów. Czy wspomniałem o trawiastych tancerzach hula, falach i egzotycznych kwiatach? Ciasto Ananasowe Roy’s Upside Down jest prawdziwym smakiem Hawajów i stanowiło idealne zakończenie jednego z lepszych posiłków, którymi od dawna się cieszę.

Z całego serca przekazuję hawajskie połączenie Roy’a z Bonita Springs z najwyższą rekomendacją. W branży znanej z wysokiej rotacji personelu partner zarządzający Sondra Hon zgromadził dla swoich pracowników najwyższej klasy, doświadczoną ekipę specjalistów od restauracji. Pełna osobowości i zaznajomiona z niuansami etykiety wyśmienitej kuchni, jej wiedza o produkcie i jej zdolność do tworzenia magicznych doznań kulinarnych łatwo się pojawiły. Ekipa kuchenna podąża za tym przykładem i wykorzystuje swoje imponujące umiejętności do tworzenia absolutnie oszałamiających talerzy przełomowych potraw, które zapewniają równowagę niezbędną do sukcesu restauracji. Za jedzenie można było umrzeć, a obsługa była znakomita.

Mahalo do Roya na niezapomniany obiad.