Skip to main content

Przedstawiciel z każdego biura handlowego w Kanadzie ostatnio towarzyszył Trek Holidays & # 39; Prezydent Allan Ronneseth na wycieczce Explore Worldwide „Wędrówki po Oberlandzie Berneńskim”. Okazało się, że to świetna wycieczka z genialnym połączeniem zajęć na wszystkich poziomach sprawności fizycznej, pięknej scenerii, wspaniałych zakupów oraz wielu opcjonalnych wycieczek i czasu na relaks.

Dołączyliśmy do grupy w malowniczej wiosce Kandersteg. Położone pod dolnymi szczytami Oberlandu Berneńskiego, to jedno-uliczne miasto, pokryte domkami, hotelami i restauracjami oraz małym ruchem ulicznym. Wykorzystaliśmy Kandersteg jako punkt wyjścia do wędrówki do Oeschinensee, pięknego alpejskiego jeziora na wysokości 1580 metrów, około 500 metrów od wioski. To był ciepły dzień, który dał nam wyobrażenie o poziomie wędrówek.

Jak się okazało, nikt nie miał z tym żadnych problemów, a niektórzy z nas postanowili przedłużyć wędrówkę w obie strony po klifach z widokiem na jezioro, podczas gdy inni odpoczywali w słońcu przy zasłużonym piwie. Trzeciego dnia wybraliśmy się z Kandersteg do Kiental, kolejnej osobliwej wioski (właściwie wszystkie wioski w Oberland Berneński wydają się bardzo osobliwe!). W następnej dolinie. Wędrówka wiodła nas przez lasy i alpejskie łąki pokryte dywanem kwiatów latem. Po południu wspięliśmy się na grzbiet między Kandersteg a Kiental i podziwialiśmy wspaniałe widoki. Poszliśmy ścieżką do stacji kolejki linowej i zjechaliśmy około 1000 metrów do Kiental. W okolicy można znaleźć mnóstwo kolejek linowych, kolejek linowych i kolejek zębatkowych. Możesz więc wędrować na wysokich wysokościach i cieszyć się prawdziwymi górskimi krajobrazami bez większego wysiłku. Jednocześnie nie chcesz jechać pociągiem lub możesz wjechać kolejką linową na górę na jednym z wielu szlaków turystycznych i sprawić, że dzień będzie tak uciążliwy, jak tylko chcesz.

Zatrzymaliśmy się w Kiental na jedną noc w lokalnym hotelu, który jest typowy dla tego typu hoteli, które Explore używa w Szwajcarii. Niektóre pokoje miały własne łazienki, inne były wspólne, ale pokój i łazienka były zawsze czyste i wygodne, a obsługa bardzo przyjazna.

Nasz przewodnik dobrze znał ten obszar i zmienił trasę w ciągu najbliższych kilku dni, aby zobaczyć najlepsze z tego obszaru. W pierwszej poważnej zmianie pojechaliśmy pociągami i kolejką linową z Kiental do First, stacji kolejowej na wysokości 2168 metrów nad poziomem morza. Widoki na dolinę podczas wspinaczki są fantastyczne, ale w tym dniu chmury zakryły je w ostatniej części podróży. Pogoda nie powstrzymała nas od wędrówki do schroniska na Faulhorn, które jest kolejne 500 metrów wyżej. Otuleni mgłą i przy temperaturach zbliżonych do zera cieszyliśmy się ciepłym otoczeniem i ciepłym jedzeniem.

Popołudnie było wolne do wyboru, a niektórzy z nas udali się do doliny na zakupy, a niektórzy z nas kontynuowali wędrówkę wzdłuż pasma górskiego oddzielającego doliny Grindelwald i Brienz. Przy dobrej pogodzie widok na jeziora wokół Interlaken zapierałby dech w piersiach, ale nawet we mgle panowała odurzająca atmosfera ze skalistymi wychodami i stromymi kroplami w ciągle zmieniających się chmurach.

Kolejnego dnia pojechaliśmy pociągiem zębatym na grzbiet powyżej Lauterbrunnen i wybraliśmy się na piękną górską drogę do Mürren. Podczas wędrówek po zachodniej stronie doliny podziwialiśmy spektakularny widok na Eiger, Mönch i Jungfrau, jedne z najwyższych gór w środkowej Szwajcarii. Nasz piknikowy lunch, który Explore oferował i, podobnie jak w inne dni, miał duży wybór i ilość jedzenia, odbył się na ostrodze naprzeciwko tych pięknych szczytów z widokiem na głęboką dolinę.

Opcjonalną wycieczką, której nikt nie powinien przegapić, jest przejazd pociągiem do Jungfraujoch na 3573 metrach, najwyższej stacji w Europie. Stacja leży na zaśnieżonym grzbiecie między Mönch i Jungfrau i oferuje spektakularne widoki aż do Francji i Niemiec na północy i ponad lodowcem Aletsch, który rozciąga się na południu. Możesz wziąć udział w zimowych zajęciach, dzięki którym każdy kanadyjski chichot jest pewny siebie, ale dobry spacer zabierze Cię do lodowca lub pobliskiego punktu widokowego.

Niektórzy z nas nie mogli przejść wystarczająco dużo i postanowili zrobić ostatnią wielką wędrówkę u stóp słynnej północnej części Eigeru. Eiger i przylegające do niego szczyty od wielu lat są uważane za nie do zdobycia i wznoszą się wysoko nad tobą. Ta wycieczka naprawdę pozwala docenić rozmiar tych gór.

Wyżyna Berneńska to naprawdę obszar, w którym jest wiele do zobaczenia i doświadczenia dla osób o wszystkich zdolnościach fizycznych. Wybierz się na wycieczkę pieszą po Oberlandzie Berneńskim, jeśli chcesz połączyć planowane i opcjonalne wycieczki, lub odkryj szlaki alpejskie, jeśli chcesz odkryć te i inne wspaniałe regiony alpejskie (takie jak Mont Blanc i Matterhorn) podczas męczącej wędrówki.